maandag 17 februari 2014


Op de camping

Vannacht was je even wakker. Je gaf aan bang te zijn. Papa heeft je even mee genomen in zijn eigen bed en na 10 minuutjes weer in je eigenbedje gelegd. Hier sliep je heerlijk verder tot de volgende ochtend. Het gaat in de ochtenden steeds meer lijken op uitslapen. Nog even en we gaan de 9 uur halen deze vakantie! Lijkt mij heerlijk! Wij zelf werden vanochtend wakker gebeld door het werk. Mmmm beetje eigen schuld maar ik had aangegeven tot maandagochtend mijn telefoon aan te laten staan dus ja……

Eenmaal beneden lekker rustig aangedaan. Na het ontbijt zijn de mannen zich gaan douchen en aankleden. Daarna hebben ze de gehele ochtend en begin van de middag afwisselend binnen en buiten gespeeld. En met afwisselend bedoel ik afwisselend. Dus eerst binnen een kaartspelletje, daarna naar buiten met de voetbal en fiets, daarna weer naar binnen om winkeltje te spelen, en weer naar buiten om te fietsen en voetballen, etc. etc. Heerlijk hoor om te zien hoe zij zich vermaken met elkaar en genieten van het buiten zijn. Papa deed in de ochtend boodschappen en mama die genoot van het niks doen en het uitvoeren van haar hobby; haken. Ja, ik haak en ben ook behoorlijk verslaafd hier aan geraakt. Ik haak al een aantal jaren maar vaak wat kleinere projecten maar sinds dit jaar doe ik mee aan de Crochet along 2014; kortom het haken van een deken waarbij je elke week wat toeren krijgt. Eind november moet dan ongeveer de twee dekens klaar zijn. Naast deze twee dekens voor thuis ben ik nog bezig met een deken voor op de camping en het haken van granny’s om een poef mee te bekleden. Kortom genoeg projecten, heerlijk om te doen en voor mij werkt het ook heel ontspannend.

                                                                 Luans nieuwe helm om mee buiten te spelen.

                                           En ook broer lief wilde hem natuurlijk even passen.

Maar terug naar onze dag; rond half 3 zijn we vertrokken richting de camping waar we na ongeveer een klein half uurtje rijden aan kwamen. Ons plekkie lag vol met bladeren en daar zijn we, de mannen en ik, maar eerst aan begonnen. Lo richtte zich op de caravan om hem te ontdoen van zijn winterjasje. Na een klein half uurtje kwam de boer langs en nodigde ons uit voor een bakkie. Nou daar hadden we wel trek in. Het voelde alsof we niet weg waren geweest! Na het bakkie was het tijd om foto’s te maken in de speeltuin en op de skelters. De boerin had foto’s nodig voor de campingsite en gewillig lieten jullie je op de foto zetten. Ik hoop dat er iets tussen zit wat bruikbaar is. Na de fotosessie gingen de mannen met de boer mee om een boodschap te doen in Barneveld en papa en mama gingen nog even verder met de bladeren. Het weer was heerlijk; de zon scheen wat, de vogeltjes floten en als ik mijn ogen dicht deed dan waande ik mij weer op de camping. Op de achtergrond lieten de jonge kalfjes zich horen en hoog in de lucht vloog een parasailer met motor; zo vertrouwd en zo THUIS! Het grote verschil was alleen dat ik nu hard aan het werk was en niet op een stoeltje voor de tent zat!
                                                                              
 
Na de nodige kruiwagens met bladeren afgevoerd te hebben zag het plekkie er stukke beter uit. Daarna stonden we voor de volgende uitdaging de caravan van het plekkie halen. Morgen zou hij namelijk weg gebracht worden voor een keuring. Maar ook dit klusje kregen we voor elkaar. Ondertussen waren de jongens weer terug van boodschappen doen en vermaakte ze zich met de skelters en de trampoline.



                                                                               
Al snel was het tijd om de kalfjes eten te geven en gingen beide mannen samen met de boer hard aan de slag in de stal. Zoals ik al zei; oud en vertrouwd. Ze hadden het prima naar hun zin en als volleerde boerenknechten liepen ze door de stal. Als ik jou zocht hoefde ik alleen maar even te luisteren waar de boer was, want vlak in de buurt stond jij dan. Elke handeling volgde jij op de voet van de boer en met grote ogen keek jij toe als een kalfje even bijgevoerd werd en/of geholpen werd met drinken. Met het mooiste kalfje wilde jej op de foto en daarnaast kreeg ik opdracht om van de andere kalfjes ook foto’s te maken. Geweldig! Toen ze bijna klaar waren, zijn wij vast naar binnen gegaan. Hier was de tafel al gedekt en konden we zo aanschuiven; lekkere kippenpoten, appelmoes, peren, patatjes en gebakken aardappelen. Nou het smaakte heerlijk en de jongens aten de ene kippenpoot na de andere op. Tot slot nog een ijsje en toen zaten de buikjes wel lekker vol. Wat genieten en wat een gezelligheid. Bedankt hoor boer en boerin! Tegen achten reden we weer naar huis en konden we terug kijken op een heerlijke dag!
 


 

Eenmaal thuis snel de pyajama’s aan en daarna mocht jij nog even een filmpje kijken in bed. Maar daarna was het de hoogste tijd om te gaan slapen en dan deed je al vrij snel. Niet veel later ging je grote broer er ook in en kon ik wel raden waar jullie van droomden. Jullie ook?

1 opmerking:

  1. Hallo. Wat is het toch heerlijk genieten voor jullie alle vier bij de boer. Nog een paar naandjes en jullie zitten erweer regelmatig. Blijf genieten. Liefs uit huize vermist. X

    BeantwoordenVerwijderen