donderdag 20 februari 2014

Nergens zin in dag of toch wel?

Misschien herken je het wel als moeder (of gewoon als lezer) dat je kinderen nergens zin in hebben en dat jij leuke plannen gemaakt had voor de dag. Zo was het ook vandaag. We hadden het plan gevat om aan het begin van de middag lammetjes te gaan kijken bij Buurloo. Leek ons heel leuk, maar de kinderen dachten daar kennelijk heel anders over. Als het aan Timo lag had hij de gehele dag anno 2014 doorgebracht achter een scherm. Welk scherm maakte niet uit als het maar bewoog en leuk was. Luan had het liefst het voorbeeld van zijn grote broer gevolgd. Gelukkig moesten de mannen vanochtend naar de kapper waar ze beide echt geen zin in hadden, maar ja het was echt tijd om de lange haren te knippen. Na ruim een uur kwamen de mannen kort geknipt terug en had ik weer allemaal knappe mannen in huis!

                                                                            

Net na de middag zijn we dus op weg gegaan naar Hoog Buurloo om lammertjes te gaan kijken en hopelijk te aaien. Ik kan je zeggen dat het alles behalve een succes was. Luan vroeg al toen we het vakantiepark afreden of we er bijna waren en eenmaal bij de lammetjes vroeg hij na 1 blik “gaan we al naar huis?” Timo keek helemaal de stal niet in en eigenlijk waren Lo en ik de enige die genoten van dit prachtig schouwspel. Ondertussen werd lammetje 202 geboren en was de volgende ook al weer op komst. Geweldig om te zien hoe de lammetjes langzaam opstaan, huppelen door de stal en/of dicht bij hun moeder staan. Maar ja zoals ik al zei genoten alleen Lo en ik. Ik maakte snel wat foto’s om jullie ook mee te laten genieten en we besloten weer richting het huis je te gaan. Zoals ik al zei geen succes, maar de mannen achter op de bank vonden het allemaal wel prima.



 Ja soms heb je van die dagen dat de kids niet vooruit te branden zijn, nergens zin in hebben en hoe meer je als ouders je best doet om er wat van te maken hoe slechter dit eigenlijk lukt. Maar ja het helemaal los laten kan ook weer niet want dan weet ik wel wat ze gaan spelen. Terug in het huisje wilde de mannen gelijk weer achter de tablet/laptop maar deze mama vond toch echt dat de mannen iets anders moesten gaan doen.  En ja daar ontstond het probleem voor de mannen; want wat moesten ze nu gaan doen!! Alsof we niks anders bij ons hadden dan beeldschermen! Uiteindelijk verplaatste de mannen zich naar de slaapkamer en werd daar gespeeld. Althans er werd veel gelachen en gegiebeld dus dat klonk goed. Zij hadden het in ieder geval naar hun zin en ik besloot zelf even lekker creatief bezig te gaan; lekker mammie time!
 
Na slechts 10 minuten was men al weer retour met de vraag of ze nu dan achter de tablet/laptop mochten want ze hadden anders gespeeld. Eh nee was mijn antwoord jullie hebben maar heel kort gespeeld. Uiteindelijk heb ik ze aan het kleuren/spelen gekregen terwijl ik zelf verder ging freubelen aan mijn ei van een ballon met draden. Papa ging boodschappen doen en ik had beloofde dat als papa terug was we lekker chipjes gingen doen. Met behulp van de klok en de grote wijzer wees ik Luan aan dat de grote wijzer 1 rondje moest doen en dat het dan weer zo ver was. Nou met dat vooruitzicht gingen de mannen lekker verder met spelen en kleuren.

Regelmatig werd de klok bestudeerd en vroeg Luan of het al zo ver was. Timo was ondertussen begonnen aan een tekening die niet echt wilde lukken en Luan zat lekker te spelen met zijn playmobil. Missie gelukt en iedereen was in zijn sas. Toch altijd wel fijn als een ieder het weer naar zijn zin heeft. Toen papa thuis kwam, kwamen de chippies en pelpinda’s op tafel en hebben we een film gekeken op Nederland drie. Aan het eind werd de film toch wel heel spannend volgens Luan en keek hij vanachter zijn handen naar de t.v.  Hij was blij toen de film afgelopen was!




 
Timo had vandaag mogen kiezen wat we gingen eten en dit waren hamburgers. Luan wilde liever een visburger dus er werd weer lekker gesmuld aan tafel. Na het eten snel de pyjama aan en nog even een filmpje kijken in bed. Daarna was het echt de hoogste tijd om te gaan slapen. Wat jou betreft nog niet maar papa en mama vonden het echt wel tijd. Uiteindelijk lag je achterste voren in je bed heerlijk te snurken met op de achtergrond een heerlijk relaxed slaapmuziekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten