dinsdag 3 november 2015

Trots zijn op jezelf is de sleutel naar groei!

Elke avond als ik ga slapen en nog even ga kijken bij jou overvalt mij een gevoel van verbazing, verwondering en blijdschap. Keer op keer besef ik mij dan dat jij een mooi en kostbaar geschenk ben. En voordat ik het dan weet verschijnt er een glimlach om mijn mond en op bepaalde dagen voel ik den brok in mijn keel. Ontroering overvalt mij en mijn ogen dwalen dan af naar de foto’s boven je bed. Foto’s van onze eerste ontmoeting met jou, foto’s samen met je grote broer, foto’s waarop je ondeugend met een lepel in je mond de wereld in kijkt. Foto’s met allemaal een herinnering aan die mooie reis naar jou.



En nu al weer drie jaar later hebben we 15 oktober gevierd dat jij drie jaar al bij ons bent. Al drie jaar lang mogen wij jou keer op keer, dag in dag uit knuffelen, zoenen, vast houden, etc. Wat een tijd! Jij vond het wel een feestje waard en koos een mooie chocolade taart uit voor jezelf en een appeltaart voor Timo. “Want Timo lust geen chocola,  mama!” En dat is precies wie jij bent. Jij denkt altijd aan de ander, ook met eten kiezen zorg je er altijd voor dat er iets bij zit wat Timo ook lust. Top kanjer. En zo ook vierden we 1 november; de dag dat je drie jaar geleden voor het eerst voeten aan Nederlandse bodem zette. Waar blijft de tijd!

 

Pas zaten we weer foto’s te kijken van het kindertehuis in China. Ook het kamertje met die 15 kleine bedjes erin. Aan de ene muur 8 op een rij en de andere muur de andere 7 bedden. Ik weet nog dat ik het heel indrukwekkend vond en dat we een foto gemaakt hebben bij jouw bedje. Toen ik deze keer de foto liet zien vertelde je met een grote glimlach dat jullie weleens gingen springen op de bedden. Van bed naar bed. En dat jullie dat stiekem deden als de verzorgers weg waren. Je oogjes kijken dan heel ondeugend als je dit begint te vertellen.

 






Drie jaar waar blijft de tijd en wat heb je veel geleerd. Na de zomer ben je gestart in groep 3 en momenteel lees je de eerste woordjes al! Met veel discipline lees je elke dag en doe je braaf je ‘huiswerk’ op een zelf uitgekozen moment of als je grote broer bezig is met zijn huiswerk. En trots dat je bent als je alle woordjes goed gelezen heb. Gisteren was ook zo’n pracht momentje. Jij zat op de bank en voor je zat Spyro heel netjes te luisteren naar je. En jij las woord voor woord en zei ondertussen tegen Spyro: “Ja Spyro ik kan lezen! Goed !” Helaas lag mijn telefoon op tafel en wilde ik het mooie moment tussen jou en je kameraard niet verstoren. Prachtig om te zien hoe trots je op jezelf kan zijn. Houd het vast kleine vent; het is belangrijk om trots te zijn op jezelf! Trots zijn op jezelf is namelijk de sleutel naar groei!





 

Dag lieve kleine grote vent van mij

Wees trots op wat je doet

Wees trots op wat je hebt bereikt

Wees trots op wat je zegt

Wees trots met heel je hart

Wees trots als kleine broer

Wees trots 

Wees trots gewoon op wie je bent

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten