vrijdag 9 juni 2017

Mijn lieve grote kleine kanjer

Ik weet nog als de dag van gisteren dat Timo, een van de laatste avonden voordat we naar China gingen, in ons bed in slaap viel. Toen ik naar bed ging heb ik lange tijd liggen kijken naar hem. Van alles ging er door mij heen want ik wist dan mijn kleine kanjer een grote kleiner kanjer ging worden. Hij ging grote broer worden na 9 jaar samen met ons geweest te zijn. Timo is geen grote prater dus wat er allemaal door hem ging, daar kon ik alleen maar naar raden. Ik raakte zijn kleine neusje en handjes aan en besefte mij dat over een paar dagen alles anders zou zijn. Mijn kleine kanjer zou dan mijn kleine grote kanjer worden!




En inderdaad zo was het. Vanaf het moment dat wij Luan in onze armen sloten was hij de grote broer. Alles leek opeens groter aan hem! Hij ontfermde zich als een grote broer over zijn kleine broertje. Was zorgzaam, alert, lief, groot en trots! Wat bijzonder om te zien hoe dat werkt.

En nog steeds is Timo die lieve zorgzame, alerte, grote, trotse en lieve broer. Nog regelmatig speelt hij met zijn broertje en lopen ze als twee krijgers door het huis met een hut op Luans kamer als thuisbasis. Samen voetballen, lol maken, Pokémon kaartjes sorteren, plaatsjes inplakken, mine craften en ga zo maar door. Wat kan ik genieten van die intense momenten! Tuurlijk zijn het ook broers die zo op zijn tijd lekker kunnen kiften met elkaar echter dat hoort erbij en is meer dan gezond. De mooiste momenten zijn elke avond als grote broer kleine broer nog even welterusten zegt. Met liefde dekt hij zijn kleine broer dan toe enof er verschijnt een lieve grote glimlach  om zijn mond als Luan weer eens achterste voren in zijn bed ligt. Wat een liefde!





En ja dan besef je opeens dat kleine kanjers groot worden! En dat besef werd nog eens sterker toen we dit weekend voor de spiegel samen tanden stonden te poetsen. Een lach verscheen op zijn gezicht toen hij realiseerde dat hij groter was dan mij. Wat was hij trots hierop. Oke voeten en handen hadden mij allang ingehaald maar die lengte....... wauw kleine kanjers worden groot!

In dat zelfde weekend stond de media vol met het nieuws van de twee meisjes die omgekomen waren. Nieuws wat je weer met beide benen op de grond zet dat het leven heel kwetsbaar is dat je moet pakken wat je pakken kan. Genieten moet van elk moment en wat genoot ik van dit moment. Die lach, het trotse gezicht, het liefdevolle gezicht. Wat was ik trots en wat geniet ik van mijn grote lieve kleine kanjer! Elke dag in en uit en wat koester ik alle mooie momenten die we met elkaar mogen hebben en ben ik vooral dankbaar. Dankbaar voor alles!





Lieve kleine grote kanjer

9 jaar was jij alleen met papa en mama

En toen was daar je kleine broertje

En nee er was bij jou geen jaloezie

Er was liefde, zorgzaamheid en alertheid

En nog steeds zorg jij voor hem

Draag jij hem als het nodig is

Help jij hem als het lastig is

Ondersteun jij hem als hij het vraagt

En speel je krijgertje met hem door ons huis

Trots ben ik op jou lieve grote kanjer

Ook omdat je 'nee' durft te zeggen als je even niet wil

Trots op wie jij bent en wat je doet

Lieve kleine grote kanjer ik hou van je

Geen opmerkingen:

Een reactie posten