donderdag 31 december 2015

Laatste dag van het jaar

En dan zijn op eens alle 365 dagen bijna voorbij van 2015. Het jaar is omgevlogen en wat hebben we veel mee gemaakt met elkaar. Ups and downs, fijne dingen en minder fijne dingen, leerzame dingen en foute dingen, blije herinneringen en verdrietige herinneringen, etc. etc. Deze laatste dag van het jaar geeft mij altijd een soort van een kriebel in mijn buik hoe dichter we de klok van 24 uur benaderen. Ik ben ook altijd wat emotioneel en waarom??? Ik weet het niet; het besef dat we weer een jaar afsluiten met elkaar als gezin en het besef dat er alweer een heel jaar achter ons ligt. Het besef dat dit het 4e oud&nieuw is wat we met onze kleine kanjer mogen vieren. Het besef dat we ons gelukkig mogen prijzen met wie we zijn en wat we hebben! Het jaar waarin kansen lagen die we niet altijd gepakt hebben en kansen die we met beide handen hebben gegrepen. Het jaar vooral waarin we weer genoten heb met en van elkaar!


In principe doe ik niet aan goeie voornemens; eigenlijk heb ik die het gehele jaar door, maar stiekem betrap ik mij zelf er toch wel op dat ik er voor het komend jaar er wel een x aantal heb. Welke dat ga ik niet verklappen. Daar kan ik alleen maar mee geconfronteerd worden door jullie dat het me niet gelukt is. Nee ik hou ze lekker voor mijzelf. 

Dit jaar gaan we ook de “geluksmomentenpot goed bijhouden”. Afgelopen jaar hebben we dit ook geprobeerd echter zijn we ergens halverwege dit jaar gestrand. Erg jammer want de herinneringen die we hadden waren wel heel erg leuk. Oeps verklap ik toch zomaar een goed voornemen!



 

Momenteel zitten we nog midden in de kerstvakantie. We kunnen nog een paar dagen genieten voordat de jongens maandag 4 januari weer aan de bak gaan voor de volgende reeks van 7 weken. Op zich gaan we de goeie kant op want dat betekent dat dagen weer meer gaan lengen en de Stroe weekenden weer in het zicht zijn! Heerlijk echt weer even helemaal los van alles en met elkaar als gezin genieten! 

 

We kunnen terug kijken op een heerlijke kerstvakantie ondanks dat onze kleine kanjer moeilijke, hele moeilijke momenten gehad heb. Dit keer geen boze aanvallen maar vooral intens verdriet waarbij ik het zelf ook niet droog hield en er een soort kettingreactie tussen hem en mij ontstond. Hij ging huilen omdat hij mij zag huilen en ik moest daardoor weer huilen. Wat een tranen en verdriet hebben we saampjes gehad. Maar wat was het uiteindelijk goed om dit samen door te maken. Moe maar voldaan viel hij in mijn armen in slaap en ik even later ook.




De kerstdagen hebben we heerlijk mogen vieren met de opa's en oma's. Wat een rijkdom als dat nog kan en heerlijk genieten met lekker en gezellig eten. 

 




Dinsdag hebben we als gezin heerlijk genoten bij NEMO in Amsterdam. De mannen moesten wel aan de bak maar genoten volop. Moe maar voldaan zaten we aan het eind van de middag aan ons diner bij de KFC. De andere dag maar lekker rustig aan gedaan om alle spieren weer even rust te geven. 

 





Vandaag vroeg op om richting het LUMC te vertrekken voor een gehoortest en een bezoek aan de KNO arts. Gelukkig is hij goedgekeurd en zit er alleen een aandachtspunt bij het spraakaudiogram maar niet verontrustend. De vraag blijft op dat punt of hij het echt niet hoort of dat hij het niet begrijpt. Daarna samen boodschappen gedaan en eenmaal thuis geluncht, spelletjes gedaan, Spyro uitgelaten en gerelaxed. Heerlijk gewoon zoals een vrij dagje hoort te zijn. 




 

Nog 8.5 uur en dan zwaaien we 2015 uit en zeggen we welkom 2016. Een jaar waarin ik weer een heleboel blogs met jullie wil delen en een jaar waarin ik hoop dat al jullie dromen mogen uitkomen. Vergeet niet to live, to laugh en to love!

 


 

Als ergens geluk voor het oprapen lag

Dan ging ik daarheen op Nieuwjaarsdag

Handen vol opgooien, hoog in de lucht

Dwarrelend met de wind in vogelvlucht

Langs de sterren en de maan

Zou het dan jouw kant op gaan

Al was het een klein beetje maar

Dan wordt hetook voor jou

Een gelukkig Nieuwjaar!

Love you all my friends



Geen opmerkingen:

Een reactie posten