woensdag 1 juli 2015

“He mam jij hebt ook een baardje net zoals papa. Heeft Timo die ook en ik?!’’

Herken je dit? Je besluit om even naar het dorp te gaan naar wat winkels. Luan gaat mee maar inventariseert eerst welke winkels we allemaal wel niet zullen gaan bezoeken. Vroeger benoemde ik dit naar hem maar als ik dan een winkel xtra deed dan kreeg ik dit luid en duidelijk te horen dat ik dat niet gezegd had. Tegenwoordig zeg ik 1000!! En hij weet nu dat het geen zin meer heeft om dan verder te vragen. Keurig laat ik hem thuis plassen neem wat te drinken en lekker mee en we gaan op pad. Luan heeft ondertussen praatjes voor 10 dus dat winkelen komt wel goed.

En ja hoor we komen aan en we hebben nog geen twee winkels gehad en er klinkt een “mama?” En aan zijn stem te horen weet ik al hoe laat het is. “Jaaaa?” zeg ik. “Ik moet plassen!” Verbaasd kijk ik hem aan en vraag hem hoe dit nu kan. “Je hebt thuis toch geplast?” En dan komt de aap uit de mouw. “Nee dat lukte niet mama. Maar nu moet ik ECHT!” Zucht even twijfel ik of we door gaan met winkelen en hij het maar moet ophouden maar besluit toch maar terug te lopen naar de Hema. Ja terug, deze winkel hadden we namelijk als eerste gehad! In de Hema ga ik op zoek naar klein geld want tegenwoordig moet je er betalen. Voorheen ook wel maar dan stond er weleens een wc open en konden we dus er zo in. Na geld gewisseld te hebben bij de kassa wurmen we ons door het poortje. Je kent het wel zo’n poortje waar je eigenlijk zelf met tas net tussen past, maar ja ik pas er voor om voor twee personen te betalen. Dus we wurmen er ons letterlijk door. O ja en er onderdoor kruipen is ook geen optie!

Met klotsende oksels open ik de eerste w.c. en duw hem snel weer dicht nadat ik er een blik in geworpen heb. Dat schoonmaakschema aan de muur klopt in ieder geval niet kan ik je vertellen. Wat elk uur een krul voor controle w.c’s!. Ik weet niet wat ze dan controleren maar schoon is het in ieder geval niet!

De tweede w.c. is niet veel beter en de derde kan ermee door. Ondertussen roept Luan dat hij echt heeeeeel nodig moet! Grrrrr de klotsende oksels worden er niet minder om.

 Ik besluti dan ook maar de derde wc te nemen. Na duidelijke instructies nergens aan te komen, mama alles te laten doen, kunnen we eindelijk gaan plassen. Natuurlijk plast Luan te hard en te snel en je raad het al de hele bril zit eronder. Vervolgens roept hij dat hij klaar is maar loost toch nog wat druppels als ik net zijn broek omhoog doet. Gelukkig heb ik altijd babydoekjes bij mij, maar als ik in mijn tas duik ontdek ik dat ik ze juist deze keer niet heb. Zucht. Ik maak de bril schoon en poets het een en ander op zijn broek en been weg met een handdoekpapiertje. Broek omhoog en handen wassen. Uiteindelijk besluit ik dan vervolgens ook zelf maar meteen te plassen. Al hangend boven de wc, nog een keer zeggend tegen Luan dat hij echt nergens aan moet komen, gaat hij door zijn knieën en kijkt tussen mijn benen en roept dan “mama! Jij hebt ook een baardje tussen je benen net zoals papa!!! Heeft Timo dat ook en ik?!”

 

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten