zondag 11 januari 2015

De eerste schoolwerk in het nieuwe jaar

Slechts drie weken bij ons en dan al zo’n hechte band en Spyro is niet meer weg te denken in ons leven. De eerste twee weken hadden de jongens nog lekker vakantie en hadden we de tijd aan ons zelf. Maar deze week was dat toch wel anders; maandag gingen de jongens weer gewoon naar school en was ik benieuwd of de geoliede machine van ons normaliter ook met Spyro ging werken. We startte deze week ook zonder de vaste opa en oma dag want die waren lekker aan het genieten in hun huisje in Nunspeet. Gelukkig was er na schooltijd onze rots in de branding: Maja om de kids op te vangen en Spyro.

 

Terugkijkend op de eerste week kan ik je schrijven dat de geoliede machine prima werkte! Ondanks alle therapieën, ziekenhuisbezoeken, boodschappen en heen en weer rijden door Lo (ik rijd nog geen auto momenteel ivm schouder) naar mijn eigen fysio. Oké in de ochtend moesten we soms net een stapje sneller lopen, maar we hebben het gered. De jongens waren keurig op tijd op school, Spyro was uitgelaten, gymtassen mee en de lunchboxen waren gevuld. En eigenlijk zonder klotsende oksels! Oké de grootste complimenten gaan natuurlijk naar mijn lieve rots in de branding want zonder hem komen we momenteel niet ver. En veel komt nog neer op zijn schouders ivm mijn eigen schouder waarbij ik nog niet alles mag en kan. Niet te veel en te overdreven en vooral ‘goed passen op mijzelf’ was het advies van de fysio. Zoals ik al schreef op facebook, gaat mij dat niet makkelijk af maar ik doe mijn best en met een uurtje per dag voor mijzelf kom ik al een heel eind!

 


Spyro heeft het deze week fantastisch gedaan. Enthousiast was hij op school elke keer bij het wegbrengen van Luan in de klas en het ophalen van de jongens. Niet gek met al die bewegende kinderen om hem heen en zodra hij in een nieuwe omgeving is dan snuffelt hij het liefst alles eerst af. Een echte ontdekkingsreiziger wat dat betreft. Op het werk heeft hij het ook super gedaan. Natuurlijk liet hij zich wel horen als er iemand binnen kwam, maar ook daar krijgen we steeds meer handigheid in. Kortom we zijn super trots op Spyro zoals hij hier zijn plekje aan het vinden is bij ons. A.s. woensdag mag hij voor het eerst naar de hondencrèche Kwispel en Spyro kennende gaat hij het daar super naar zijn zin hebben.


De jongens hebben een prima week achter de rug al was het voor Luan wel weer even pittig in combinatie met het ziekenhuisbezoek en het Revalidatiecentrum. Best veel voor het manneke en ondanks dat we hem op tijd op bed legde, stortte hij gisteren aan het eind van de dag echt even in. Wat was hij moe! Wel hadden we gelukkig elke dag een vrolijk mannetje dat zin had om naar school te gaan en als je vroeg wat hij gedaan had, kon hij dit met hulp goed vertellen en trots dat hij dan was! De komende tijd staan er nog wel wat ziekenhuisbezoeken (orthopeed, KNO, neuroloog, oogarts) gepland en gaan we starten met 2x logo en 1x fysio in de week bij het Revalidatiecentrum. 

 


Het ziekenhuisbezoek laat hem ook niet echt los. De vraag of hij rechte handjes krijgt, kwam van de week weer langs. Gisterenavond viel hem de foto’s boven zijn bed op (hangen er al vanaf het begin en zijn allen gemaakt in China). Hij benoemde toen dat hij best wel een beetje bang was toen hij ons voor het eerst ontmoette. Hij gaf aan dat hij ons nog niet kende, maar later wel. Altijd weer van die bijzondere momenten met hem als hij praat over China. Het geeft mij altijd op de een of andere manier een brok in mijn keel. En zoals het gesprek opeens start zo is het ook opeens geëindigd. Soms beantwoord hij nog weleens een vraag die ik stel, maar hij laat ook duidelijk blijken als het weer even klaar is voor dat moment. 

Soms vraag ik mij weleens af wat in zijn hoofdje omgaat…….

 

Timo gaat ook lekker op school. Trots kwam hij vrijdag thuis met een dikke vette 10 voor zijn mixtoets! Nou je kan je voorstellen hoe trots we zijn op hem!! Je had zijn ogen moeten zien, die straalden helemaal. Over 2 weken gaat we naar de openavond van zijn toekomstige school, maar daar meer over. Hij geniet, zit lekker in zijn vel en is zo op zijn tijd een heerlijke puber!

 

Gisteren, zaterdag, is Rob weer langs geweest en hebben we weer vele bruikbare tips gekregen en heeft hij geoefend met Luan met het geven van een opdracht (zitten, liggen, naast hem lopen) aan Spryo. Gewoon allemaal lekker binnen in de huiskamer want buiten waaide en regende het flink. Heerlijk om te zien hoe Rob dit met Luan doet en hoe beide hiervan genieten. Luan pakte het goed op en genoot ervan als Spyro luisterde naar hem.

Natuurlijk mocht Timo ook nog laten zien hoe het ging en kreeg hij ook de nodige tips en adviezen mee. Genoeg om weer de komende periode mee aan de slag te gaan en te gaan oefenen met elkaar en met Spyro. Her en der werd Spyro ook nog wat geknipt en straks ga ik zelf nog even aan de slag om te kijken of ik wat model kan krijgen in zijn poten. 

 


Na het bezoek van Rob hebben Timo en ik Spyro uitgelaten en daarna zijn we naar de dierenwinkel Rene vd Westen geweest. Hier hebben we ons heerlijk uitgeleefd en het nodige aangeschaft voor onze nieuwe kanjer. Een halsband die Luan om kan doen, een langere riem, wat lekkers, speeltjes en een kam. Mmmmm te veel maar ach ik kon het niet laten……. Het was maar goed dat Lo mee was anders was ik vast nog met meer thuis gekomen. De kippenpootjes waren natuurlijk wel het meest favoriet want die herkende we uit China!! En die vonden de jongens, met name Timo, errrrrrrg lekkerrrrr!

Na de dierenwinkel nog wat andere boodschappen gedaan en na een wandeling door de wijk weer lekker naar binnen. Luan was aan dit laatste wel toe en was helemaal op. Zijn beentjes wilde niet meer en hij heeft dus heerlijk voor de buis gezeten. Na het eten nog even spelen en daarna lekker gaan slapen.

 


Gelukkig sliepen de mannen vandaag goed uit en startte we de dag langzaam op. De planning was om na het ontbijt en de ochtendrituelen lekker te gaan wandelen alleen zat dat voor Luan er niet in. Hij had last van zijn buik en bleef met papa thuis. Na even op de wc gezeten te hebben, zakte de pijn wel wat. Natuurlijk ging dit alles wel gepaard met de nodige tranen, want hij was natuurlijk graag mee geweest naar buiten. Na even op de WIJ gespeeld te hebben, is hij lekker gaan slapen en nu maar hopen dat als hij straks wakker wordt de pijn weg of minder is. 

 

Timo en ik zijn uiteindelijk dus samen gaan wandelen. We zijn naar de trimbaan in de duinen gelopen en daar heeft Spyro heerlijk gerend en wat gespeeld met de bal. Het was echt wel koud en vooral winderig. We waren behoorlijk gezandstraald en hadden het na een half uur wel gezien. Spyro had volgens mij nog wel uren kunnen spelen maar dat hielden wij niet vol. Na een uurtje waren we weer thuis en hebben we lekker geluierd en whoopies gebakken. Lo is ondertussen bezig met de eerste start aan het oppimpen van de caravan. De deurtjes schuren, schoon maken en in de grondverf spuiten. Ben benieuwd hoe ver hij is gekomen over een uurtje want het zijn heeeeeeel veel deurtjes, maar o wat leuk straks als alles weer klaar is en we kunnen gaan genieten in Stroe van ons nieuwe stulpje met ons nieuwe gezinslid. Heerlijk echt zin in!

 


Gisteren hebben we ook de camping geboekt voor de zomervakantie. De planning was om te gaan naar dezelfde camping als vorig jaar alleen was deze helaas volL Ik baalde hier best van, maar ja we moesten toch op zoek naar een andere. Lo heeft dit gelukkig op zich genomen en vond al snel een andere camping. Naar wat heen en weer gemail met de bekende vragen, is de plek zonnig, hoe groot is de plek, hebben jullie plaatsen aan de rivier en vooral welke vis kan er gevangen worden, hebben we gisteren geboekt. Het is camping La Riviere aan de Dordogne in Lacave geworden. Volgens mij gaan we hier heerlijke drie weken krijgen met elkaar. 

 

Voor straks gaan we op zoek naar een hotelletje om samen door te brengen in het Valetijnsweekend. 1 x per jaar gaan we samen er tussen uit waar dat is voor nu nog de vraag, maar wel een heerlijk vooruitzicht. En niet veel later daarna gaan we heerlijk genieten in het huisje van opa oma Slofstra. Wat is het leven toch heerlijk!

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten