maandag 15 september 2014

Week 3 van school is gestart

Startte de motor pruttelend op in de eerste week dan kan ik nu zeggen dat hij weer vloeiend loopt. Alsof het nooit anders is geweest! De dagen vliegen om wat school betreft en ook de therapieën en sport zijn weer volop begonnen. En natuurlijk niet te vergeten de weekendjes in Stroe! De machine loopt weer als te voren en ja Marjon dat vakantie gevoel ben ik alweer kwijt maar probeer wel de quality time met de kinderen en manlief erin te houden. Soms is het even zoeken wanneer, maar gelukkig lukt het mij om deze nog met grote regelmaat te vinden door de gehele week in!

En ach ja perfectionisme dat blijft en met grote regelmaat heb ik als mama een groot schuldgevoel en heb ik het gevoel dat ik te kort schiet in wat dan ook en waar dan ook. Maar inderdaad die ‘supermama’ die ben ik niet en ik doe wat ik kan met alle liefde voor mijn kinderen in me en ik hoop dat zij daar later ook zo op terug kijken.



Kleine kinderen worden groot! Sinds een jaar gaat Timo op maandag en donderdag zelfstandig naar huis en belt dan (meestal) dat hij thuis is. En ja dat hij groot wordt bleek vandaag wel. Hij is gewoon zelfstandig op pad geweest om een lekkere smoothie te kopen bij de grote M, de viswinkel te bezoeken en zijn visstekkie te bekijken voor as dinsdag. Eenmaal thuis ook nog zijn huiswerk gemaakt. Ik moest wel even slikken toen ik het hoorde en nadenken hoe ik tactisch hier wat van ging vinden. Maar toen ik eindigde met dat dit niet elke dag kan, dat ik wel graag weten als hij de hort op gaat keek hij mij niet begrijpend aan en beaamde dat natuurlijk! Mijn tip om de telefoon mee te nemen vond hij wel handig en terwijl ik alles nog liet bezinken, keek hij vrolijk zijn filmpje vis t.v. af. Eh hoe groter ze worden, hoe groter de zorgen?!
 
Vervolgens leek het er even op dat alles weer opnieuw begon toen de vader des huizes binnen kwam. Maar gelukkig zocht hij even oogcontact en hield hij het daarbij. Zacht fluisterend naar mij “eh ik denk dat ik even moet wennen dat hij groter wordt……..?!”

Vandaag met Luan hadden we in het Kinderrevalidatiecentrum een combi afspraak met de orthopeed van het LUMC, de revalidatiearts en ergo-therapeute. Ik kan je zeggen dat het een gezellig half uur is geworden in de spreekkamer. Luan zorgde voor de nodige afleiding en liet alles gewillig toe. Daarbij liet hij goed horen en zien wat hij allemaal wel niet kon. Wat zijn klompvoetjes betreft dit ziet er goed uit en daar hoeven we voorlopig ons niet druk om te maken. Wat zijn stand van zijn handjes/vingers betreft hiervoor krijgen we een uitnodiging bij een speciaal team in het AMC. Het is fijn dat ze al onze vragen serieus nemen en kijken wat goed en juist is voor Luan zelf; zonder hem hierin te overvragen. Voor de logopedie waren we helaas te laat, maar we hebben we huiswerk meegekregen zodat er op school en thuis geoefend kan worden. Met de nieuwe logopediste heeft hij een leuke klik. Het is dan ook jammer dat ze na de herfstvakantie in verband met zwangerschap er even niet is en hij weer een nieuwe krijgt. Oké we weten dat het zo kan werken in zorgland, maar als het je dan zo dichtbij overkomt zou je het toch graag anders willen wensen. Gelukkig gaat zij hem nog wel testen voor de herfst.

En zo vliegen de weken om. Vorige week op school de informatie avond gehad van groep 8 en gehoord wat ons dit jaar allemaal met die grote zoon te wachten staat. Aanstaande donderdag hebben we van allebei een 10 minuten gesprek en binnenkort zullen we wel weer een afspraak op school hebben met de ambulante begeleider erbij. Luan heeft heerlijk zijn draai gevonden in de klas en ook de vrijdagen gaan goed. Het is vermoeiend maar door hem op tijd naar bed te doen (lees tussen half 7 en kwart voor 7) slaapt hij het klokje rond en kan hij er weer goed tegen aan! Ook Timo heeft het naar zijn zin en komt met heerlijke verhalen thuis! Kortom we genieten volop van onze mannen!

Ook op de camping genieten we elke weekend nog. Helaas gaan we wel aftellen en rond de Herfst vakantie de boel afbreken en dan kunnen we weer terugkijken op een fantastische tijd bij de boer en boerin! Kijk bijvoorbeeld naar afgelopen weekend waar we genoten hebben van het autovoetbal. Toen we vrijdag aankwamen op de camping werd er door de zoon van de boer en zijn vrienden hard gewerkt aan een drietal auto’s en bus om ze klaar te maken voor het autovoetbal. Wat een gezelligheid! De volgende dag zijn we net na de middag vertrokken naar de plek waar dit spektakel plaats ging vinden en wat hebben we genoten!! Luan is nog samen met Lo in een hoogwerker geweest tot twee keer toe!
 



 
 
 
Op zondag zijn Lo en Timo lekker gaan vissen en had ik quality time met Luan. Gewoon lekker luieren in bed en daarna relaxed opstarten. Lekker hoor en echt ontspannen! Wat zal ik dat straks weer gaan missen als we de weekenden weer thuis zijn! Daar is namelijk altijd wel werk te vinden maar ach dat kan ook geen kwijt. En wat gaan we een heerlijke tijd tegemoet; herfst, verjaardagen en alle december feesten. Gezellig de openhaard aan en genieten met en van elkaar

1 opmerking:

  1. De liefde die je voelt en uitstraalt naar je kinderen is je basis. Dat is bij jullie dubbel en dwars aanwezig. Elke stap die je zet, alles wat je zegt en of doet doe je uit liefde voor je kinderen. De ene keer kunnen ze begrip opbrengen voor wat je zegt en of doet, de andere keer is dat stuk begrip een duidelijk minder.Samen zet je stappen in het proces van groter worden, helaas lopen kinderen soms iets harder en zijn ze eerder toe aan de volgende stap dan jullie. Samen kom je eruit en moet je een balans gaan vinden. Durven loslaten, durven vertrouwen......uit liefde voor je kind.

    Liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen