vrijdag 8 augustus 2014

Woensdag 6 augustus

Om 4 uur gaat de wekker af bij papa en mama. Tijd om op te staan want vandaag gaan we op vakantie nar Frankrijk. Wow wat hebben wij hier naar uit gekeken en de dagen af geteld. De laatste twee dagen was nog hard werken. Zowel op het werk als thuis om alles voor elkaar te krijgen voor de vakantie. Maar het is gelukt mede dankzij de hulp van oma Slofstra die de was heeft gedaan en heerlijk gekookt had de laatste twee dagen.

Na een heerlijke douche en een bak koffie en de laatste dingen ingepakt te hebben in de auto maak ik om kwart over 5 Timo wakker. Hij kleedt zich beneden aan. Luan heeft meer moeite ermee en die zet ik slaap dronken op de wc. Voor de zekerheid een luier om voor de lange reis en dan na een reistabletje allebei hup de auto in. Half 6 rijden we weg uit Noordwijk. Het is 17 graden en er staat 0 km op de teller.

Gaaaaaaaap

Timo slaapt als eerste en Luan heeft er wat meer moeite mee. Maar uiteindelijk valt hij ook in slaap. Rond kwart voor 9 stoppen we. We hebben reeds 268 km gereden en het is nog 17 graden. De kinderen hebben dan lekker geslapen, gespeeld en gegeten. Na koffie en plassen rijden we na 20 minuten verder.
De jongens mogen dvd kijken en houden dit de rest van de reis vol. We hebben geen kind aan ze behalve Luan vraagt zo af en toe of we er al zijn. Een verwijzing naar zijn stickerkaart is dan voldoende want elke keer is het antwoord “nee, hij is nog niet vol! Dus we zijn er nog niet hé mama!”

Om 12 uur stoppen we weer. 523.8 km gereden en reeds 23 graden. We plassen en rijden een kwartiertje later weer verder. De volgende dvd staat reeds aan en Luan is weer wat stickers rijker.
Na 684 km komen we dan aan om 14.00 uur op de plek van bestemming; de plek waar we de komende 14 dagen zullen vertoeven. Mama en Timo checken in bij de receptie en niet veel later staan we bij ons plekje; nr.112.

Het ziet er goed uit al snel zijn we er uit waar wat moet komen en kan het bouwen beginnen. Luan kijkt wat onwennig om zich heen maar het speelkleed en de playmobil doet wonderen. Niet veel later is hij zoet met zijn speelgoed terwijl Timo ons helpt met bouwen. De temperatuur is er goed voor en na 4 uur heeft alles zijn plekje en met een pilsje in ons hand kijken we tevreden voor ons uit. Zo die klus hebben we maar mooi geklaard. Na het biertje vertrekken we richting winkeltje en daarna naar de snackbar om te eten. We worden vergezeld door een leuke coverband.

Na het eten nog een rondje langs de rivier en gekeken bij het vismeer. Alles kreeg de goedkeuring van de mannen en als het aan hun lag, hadden ze al aan het meer gezeten!

Eenmaal bij de tent terug was het de hoogste tijd om het bed op te gaan zoeken en eenmaal in bed sliep Luan snel. Dit gold ook voor Timo later en zeker ook voor ons. Wat een geslaagde dag was dit.

Donderdag 7 augustus

De mannen hielden zich keurig aan de afgesproken tijd. Pas rond 8 uur hoorden we de jongens praten. We hadden zelf zin om er ook uit te gaan en niet veel later volgden de mannen. We hadden allemaal heerlijk geslapen en zin in de nieuwe dag. Na het ontbijt en de doucherituelen zijn we eerst boodschappen gaan doen bij de Aldi en Intermarche.

Terug op de camping geluncht en toen was het natuurlijk tijd om te gaan zwemmen. De mannen hadden hier veel zin in en kregen geen genoeg  van de glijbanen. Mama hield het na een paar keer voor gezien want voelde aan haar schouder dat dit niet echt handig was. Dan maar luieren op een ligbed in de zon; niet verkeerd hoor! Voor mij het toppunt van genieten en vakantie! En als het te warm wordt dan nemen we even een duik in het water. De rest van de middag genoten we hier en als het aan de jongens lag dan waren we tot sluiting tijd gebleven.

Maar ja papa en mama hadden toch echt zin in een lekker biertje bij de tent. De jongens lieten zichook verleiden en vermaakten zich daar met een boek of al schrijvend,lezend in de tent. Luan viel zelfs bijna in slaap!

Timo maakte samen met papa heerlijke hamburgers en al snel na het eten stond het vissen op het programma. Met z’n allen gingen we richting de rivier. Ja, mama ging ook mee maar wel met haakwerk. Eenmaal bij het water zorgde onze Luan voor de nodige vertier. Hij kon niet wachten op een hengel maar toen hij er eenmaal 1 had, had hij het te druk met heen en weer lopen en vooral veel, heel veel vragen stellen. Feest was het toen Timo zijn eerste vis ving en al snel daarna Luan zijn eerste vis. Alles moest natuurlijk vast gelegd worden. Luan had graag de vis meegenomen en vroeg zich dan ook af waarom dat niet mocht. Toen mama zei “dat mag niet van de baas van de camping!” keek hij mij aan en zei “misschien mag jij ook niet haken van de baas van de camping!” En ja dan zit je wel even met je mond vol tanden. Waar haalt hij het vandaag?!

Helaas was het na een uurtje tijd voor Luan om te gaan slapen. En na de nodige zoenen en knuffels zijn we samengaan douchen en is hij daarna lekker gaan slapen. Even lukte het niet om de slaap te pakken te krijgen maar al vrij snel hoorden we hem heerlijk snurken. Timo vermaakte zich nog even met de Ipad en daarna was het ook de hoogste tijd voor hem. Papa was ondertussen hard bezig met de bril operatie van mama want die was in twee stukken! En ja hoor het lukte nog ook om er iets van te maken!

En hier moest natuurlijk op gedronken worden, maar na twee drankjes Pastis hielden papa en mama het ook voor gezien!

vrijdag 8 augustus

Rond kwart voor 8 hoorde we Luan “Timo” roepen en Timo terug roepen “ga nog maar slapen Luan het is nog geen tijd!” Rond half 9 hoorden we de ritsen gaan en kwam Timo bij ons in bed liggen. Luan sliep nog. Na de nodige knuffelpartijen zijn we eruit gegaan en heb ik een kwartiertje later bij jou gekeken. Je lag nog heerlijk in dromenland maar ws. niet diep want je oogjes gingen langzaam open. De dag van de heren startte zoals gewoonlijk; Luan filmpje op de laptop en Timo deze keer ook.

Na het ontbijt en de ochtendrituelen zijn we eerlijk gaan zwemmen in het zwembad en dit hielden we met een pauze bij de tent tussendoor, de gehele dag vol.  De temperatuur was er ook wel naar. De jongens genoten en zijn amper uit het water geweest en de glijbaan werd goed uitgetest! Wat een heerlijke dag! Aan het eind van de middag waren we weer terug bij de tent. Timo besloot lekker te gaan vissen; alleen. Nou gelijk heeft ie. Wat wordt hij groot! Alleen zwemmen, alleen vissen, alleen douchen……….

We aten op tijd zodat er nog gevist kon worden maar niet voordat Luan samen met mama gedoucht had. En ja tijdens deze douchebeurt kwamen de nodige vragen/opmerkingen weer omhoog. “Hoe groeien borsten mama? Waarom zijn jouw borsten wit? Waarom heb ik geen borsten? Je lijkt wel zwart, mama. O nee het is rood; het lijkt wel soep. Oma soep!” Kortom je was weer heerlijk enthousiast!

Terug bij de tent ben je samen met papa naar het water gegaan om te vissen. Timo stond hier reeds al. Luan had meer oog voor de omgeving dan voor het vissen. Helaas haalde Timo bijna een grote barbeel op, maar de lijn brak. Jammer! Rond half 9 was het toch echt bedtijd voor Luan. De andere mannen viste nog even door en vingen verschillende vissen; baars, gondels, kopvoorns, etc.

1. Wat hebben jullie een top start van de vakantie! Echt genieten, heerlijk!
    En dan te bedenken dat jullie hier 2 weken zitten.
    Heel veel plezier. Rust lekker uit, tank lekker bij en volop van en met elkaar genieten in het mooie Frankrijk. Wij gaan over een week, kijk er ook zo naar uit!