vrijdag 18 juli 2014

Zon, zee en strand

Daar sta je dan

Je voeten in het hete zand

Schelpen knarsen onder je voeten

Je ogen dwalen over de gekleurde parasols

Je ogen dwalen over al die vele grote en kleine mensen

Ik zie je denken, maar wat denk je dan?

 

Daar sta je dan

Je voeten in de zee

Gaan we hierin zwemmen?

Ik zie je kijken naar de horizon

Ik zie je ogen dwalen over het water

Ik zie je denken, maar wat denk je dan?

 

Daar ging je dan

Lopend door het water

Twijfelend; maar je volgt dapper je grote broer

Daar kwam hij dan

Je weet wel die eerst grote golf

Je krabbelt op en proest het uit

Ik zie je denken, maar wat denk je dan?

 

Daar schepte je dan

Een grote diepe kuil met je grote broer

Steeds dieper en dieper

Ik zie je staren om je heen

En schept dan weer verder

En weer kijk je op

Ik zie je denken, maar wat denk je dan?

 

Daar zit je dan

Drinken en etend in het zand

He bah een korrel zand op mijn drinken

O nee hé nog meer zand op mijn eten

“Mama, er zit zand in mijn mond”

Ik zie je denken, maar wat denk je dan?

 

Zon, zee en strand

Een dagje vol met belevenissen

Een dagje vol van intense momenten

Een dagje vol van genieten

Genieten van de warmte, van de kleuren, van de geluiden

Maar toch, toch zie ik je denken, maar wat denk je dan?


 

 

 

 

 

1 opmerking:

  1. Prachtig geschreven. Een genietend kind, betekend vaak ook een genietende moeder.

    Liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen