maandag 10 maart 2014

Een grote snoek

De mannen waar weer lekker op tijd wakker (tegen 8 uur) en daardoor konden we lekker lang genieten van deze schitterende warme dag. Na het ontbijt is Timo samen met papa naar het zwembad gegaan want Timo ging raften in de wildwaterbaan. Spannend vond hij het wel maar hij had ook reuze zin erin.!

Luan en ik hebben even lekker aangerommeld in het huisje en daarna zijn we ook richting het zwembad gelopen. Timo was reeds klaar met raften en in het zwembad vermaakten wij ons ruim 2 uur. De nodige glijbanen, wildwaterbanen (alleen Timo en papa) en golven hebben we getrotseerd en natuurlijk werd er ook veel gesprongen en gedoken. Als het aan de mannen lag hadden we de hele dag gezwommen. Maar ja het was mooi weer en er moest nog vis gevangen worden. Dus hup een bootje gehuurd en nadat de zwemtassen ingeruild waren voor hengels en netten stapten we rond kwart voor 3 een fluisterbootje in.

Natuurlijk wilden beide mannen  sturen en mama genoot ondertussen met de zon op haar gezicht van het uitzicht van al haar knappe mannen. We probeerden een zijvaartje maar helaas ging dit hem niet worden. We zaten nog net niet vast maar hadden wel de nodige takken rondom ons en in onze haren en kleren. Gelukkig is papa een ervaren stuurman dus het kwam allemaal goed.

Niet veel later nam de spanning aan boord toe. Timo had beet en niet zo’n kleintje ook. De hengel ging helemaal krom en met heel veel moeite kwam de vis steeds dichter bij. Hij had niet echt zin om opgehaald te worden en spetterde flink erop los met de nodige waterdruppels voor mama en Luan. Timo’s gezicht stond vol met spanning en ook papa was zeer gespannen. Wat een vis allemaal wel niet te weeg kan brengen. En Luan maar roepen “schiet nou op. Ik wil vis zien!!! Lekker vissesoep eten vanavond! Lekker. Hup Timo” Heerlijk al die spanning en opgewondenheid. Na 10 minuten zwoegen kwam de vis aan de oppervlak met naast hem nog een mannetje. Wat een pracht gezicht zeg; heel bijzonder om te zien!

Uiteindelijk lukte het papa om de snoek naar boven te halen. Wauw wat een knoert van een beest; 105 cm groot! Daar raak je van onder de indruk. Snel schoot mama de nodige plaatjes en toen gooide papa de vis terug in het water. Vervolgens riep Luan: “o, nee hé! Papa wat doe je nou! Die was voor de soep! Wat moet Luan nu eten?” Heerlijk!!

Nou ja je begrijpt het wel natuurlijk wilde onze kleine man nu een vis vangen en ja zo heb ik nu drie mannen die verslaafd zijn of gaan aan vissen. Al vraag ik het mij af hoor want toen Luan na 5 minuten nog niet beet had, raakte zijn geduld aardig op! Nou ja we hadden dikke pret gehad met elkaar en ondertussen genoten met een drankje en hapje aan boord van het heerlijke weer.

Papa heeft mama en Luan afgezet bij een steiger zodat we niet zover meer naar het huisje hoefde te lopen. Daar hebben we even lekker gerommeld om vervolgens ’s avonds weer lekker uit eten te gaan. Het was weer lekker al zullen we nooit meer een arrangement van eten doen.

Na het eten was het nog even tijd voor wat pret in de speelhal en toen was het weer de hoogste tijd om richting huisje te gaan om te gaan slapen. Hier had jij natuurlijk helemaal geen zin, maar toen je eenmaal in je bedje lag, sliep je al vrij snel.

De volgende dag maakte je mama met een luid geboe wakker en heb je lekker tv gekeken. Na het ontbijt was het tijd voor papa en mama om alle spullen in te pakken en in te laden. De vakantie zat er weer op en wat hebben we genoten met elkaar! Maar voordat we naar huis gingen, zijn  we natuurlijk eerst nog lekker gaan zwemmen. In het zwembad hebben we patatjes gegeten en met een volle buik reden we rond kwart over 2 weer richting huis. Wat een pracht weekend hebben we gehad en wat hebben we weer veel beleefd met elkaar!