vrijdag 13 mei 2011

Een broertje of een zusje?

13 mei 2011

Vrijdag was het leesboekje “ Een zusje uit een ver land” binnen gekomen. Ik heb dit besteld bij bol.com om te kijken of het iets is om samen met Timo te lezen en hem zo voor te bereiden op een broertje of zusje uit een ver land. Het sprak mij wel aan nadat ik het gelezen had en ik denk dan ook dat ik binnenkort, na overleg met Lo, het boekje ga lezen met Timo. Het ligt in ieder geval gewoon op zijn stapel boeken dus als hij wil, kan hij het pakken en lezen.

23 mei t/m 29 mei 2011

Alweer de laatste week van mei. De dagen vliegen! Deze week een “goed gesprek” met zoonlief gehad. Ik zat gewoon wat te pijlen hoe hij zou denken over een broertje of zusje uit het buitenland. Hij gaf aan liever geen bruin broertje of zusje te willen hebben. Dat vond hij maar gek aangezien hij blank was. Een broertje of zusje zoals Lotte met een handicap of zonder armpje of voetje vond hij niet erg. Hij zag wel in dat hij haar/hem dan kon helpen. Klein of groot maakte ook niet echt uit. Ik vertelde dat je dan als papa en mama heel lang moest wachten en dan uiteindelijk het kindje ging halen met het vliegtuin in een ander land. Bijvoorbeeld China of Hongarije. En Timo vulde zelf aan of Afrika of America. Toen ik zei dat je als broertje of zusje dan mee mocht. Zei hij dat dat toch niet kon want je moet naar school. Ik zei nee hoor dan ga je daar naar school, maar dat was ook maar raar want ze spraken toch een andere taal daar? En toen ging hij over op het weekend en de Mega Pull in Stroe. Elke keer een stukje verder en meer probeer ik hem mee te nemen in onze wereld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten